یزدفردا :معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در نشستی که با مسئولین زندان مرکز ی برگزار شد برای آموزش زندانیان و خانواده آنها در قالب دوره های کوتاه مدت از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اعلام آمادگی کرد .

 علیرضا شهبازی در این نشست فراگیری آموزش های مهارتی را برای زندانیان و پیامد آن را برای خانواده آنها بسیار تأثیر گذار دانست و گفت : آموزش های فنی و حرفه ای در این بخش را می توان به دو دسته شامل آموزش زندانیان و آموزش خانواده های آنها تقسیم کرد به خصوص در قالب طرح اوقات فراغت می توان برای خانواده های زندانیان تحت پوشش آموزش های مهارتی نیز مهارت آموزی را ارائه کرد .

وی بیان کرد : تشکیل تیمی در  زندان برای مشاوره شغلی زندانیان ، نیاز سنجی بازار کار برای آنها پس از آزادی ، ارائه آموزش های کارآفرینی ، شناسایی مشاغل نو و تدوین استانداردهای آموزشی جدید باید مد نظر و در دستور کار قرار گیرد .

شهبازی تعهد آموزش زندانیان در سال گذشته را بیش از 90 هزار و نفر – ساعت عنوان کرد و افزود : در سال جاری میزان تعهدی که از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای این اداره کل د رنظر گرفته شده است 75 هزار و 600 نفر – ساعت است که با رایزنی با سازمان و دفتر بودجه و تشکیلات این تعهد قابل افزایش است .

وی در خصوص پرداخت سختی کار به مربیان شاغل در زندان ها ، افزایش تعهدات آموزشی برای زندانیان و عدم برگزاری دوره های مورد تقاضای این نهاد ابراز کرد : این موارد بایستی از سوی سازمان متبوع به این اداره کل ابلاغ شود که در صورت ابلاغ آنها هیچ گونه مشکلی از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برای ارائه آموزش ها وجود نخواهد داشت .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا